Impactboekje Present Veenendaal

14-06-2019

In het Impactrapport willen we de maatschappelijke waarde aantonen van de samenwerking tussen de informele zorg (de vrijwilligersgroepen) en professionele zorgverlening. Het is bekend dat omzien naar elkaar méér opbrengt dan alleen “een goed gevoel”. Daarom hebben we de afgelopen maanden veel zorgverleners, vaste vrijwilligers en vrijwilligersgroepen geïnterviewd en deze opbrengst samengevat in een impactrapport. In dit rapport leest u o.a. over welke maatschappelijke kosten er bespaard kunnen worden door in groepsverband een paar uur aan de slag te gaan in een tuin van een moeder met kind. Door deze inzet maakt de groep het mede mogelijk dat het kind thuis kan blijven wonen. Ook leest u over de motivatie van vast vrijwilligers om zich hiervoor in te zetten en hoe u ons kunt steunen om dit samen met de inwoners van Veenendaal te blijven doen. Wij wensen u veel leesplezier en hopen dat de verhalen u mogen inspireren. We zijn benieuwd naar uw reactie! Stuur ons gerust een berichtje via info@presentveenendaal.nl.