Isogroep present!

16-09-2019

Het resultaat mag er zijn! Voor en na de inspanningen van de Iso groep!

Mevrouw is al op leeftijd. Wijkcoach Annemieke van Rossum (Veens-welzijn) is begaan met haar situatie. Ruim een jaar geleden is de echtgenoot van mevrouw overleden en dit jaar stierf ook mevrouw haar dochter. Dat is de reden dat deze oma in de woning van haar dochter is getrokken om zo voor haar kleindochter te zorgen. Dat verhaal kwam óók bij ons binnen en toen wij de hulpvraag van deze oma bij Jaap van der Zouwen van de Isogroep neerlegde, kwam hij direct in beweging. Samen met Present projectcoördinator Henriette vond er een kennismakingsbezoek op locatie plaats en inventariseerde ze hoe ze mevrouw het beste zouden kunnen helpen. De achtertuin van 25 meter bleek voor een groot deel vol te liggen met puin en veroorzaakte zo een gevaarlijke situatie voor de kleindochter die graag buiten speelde.

Isogroep had zich onlangs met een groep van 10 mannen aangeboden voor een zinvol teamuitje en deze hulpvraag bleek een hele passende match!

Met een bijdrage van Tuincentrum de Wildernis Achterberg, Steenbergensierbestrating, Verhuurcity GE van Dam, Handelsonderneming De Jong, en Mijn natuurwinkel konden de helden vrijdag 13 september aan de slag.

Ondergronds bleek ook nog flink wat puin te liggen en er werd af en aan naar de ACV gereden om de aanhangwagens te legen. Het was een memorabele dag waarbij de collega’s elkaar weer eens op een heel andere manier leerde kennen. Er sloten tevens twee goede bekenden van de overleden dochter aan en ze gingen er voor!

Mevrouw was erg onder de indruk van alle bedrijvigheid in haar achtertuin en voor de kleindochter was het gewoon een feestje! Wat gaaf dat al deze “mijnheren”, waarvan – had ze nagevraagd – een groot deel zelfs pápá bleek te zijn haar en haar oma zo hielpen! Samen met haar oma had ze voor ieder groepslid een bedankje gemaakt.

Oma en kleindochter maakte bedankjes voor de groepsleden.