Op een warme zaterdag in juni…

15-06-2020

Beginnen bij een nieuwe baan tijdens de corona crisis is niet het meest gemakkelijk. Hoe kun je ingewerkt worden in de core business van Stichting Present, als er geen projecten plaats vinden?!

Het gebeurde Elke, onze ‘nieuwe’ coördinator. Nouja, zo nieuw is ze intussen niet meer. Met bloed zweet en tranen heeft ze haar eerste project, rekening houdend met alle richtlijnen van het RIVM en de veiligheid van onze vrijwilligers weten te organiseren.

Annemieke van Rossum, wijkcoach bij Veens had een hulpvraag aangemeld van een echtpaar wat gaat verhuizen. Door hun beperkte netwerk en financiën kregen zij de klus zeker niet zelf voor elkaar. De hulpvraag werd opgeknipt in stukjes, waardoor er meerdere (kleinere) groepen aan de slag konden om dit echtpaar te helpen.

Deel 1 is afgelopen zaterdag gebeurd; een aantal mannen uit het flexteam stonden te trappelen om de handen uit de mouwen te steken. Maar behangen is een klus die je niet zo even doet. En er moest met zoveel rekening gehouden worden. Toch is het een groot succes geworden. Als één team werkten de mannen zaterdag in de brandende hitte om zoveel mogelijk behang op de muren te krijgen. En het resultaat mag er zijn.

Onze huisfotograaf Ton van Kooten is nog even langsgeweest voor wat fijne sfeerplaatjes.

Bedankt mannen en Elke! Op naar deel 2 van dit project!