Oude Kerk steekt de handen uit de mouwen!

21-05-2019

Zaterdag 18 mei staken 5 vrijwilligers uit de Oude Kerk hun handen uit de mouwen tijdens een project in de binnentuin van een woonvorm van InteraktContour aan de Palmen Grift. Hier wonen personen met niet aangeboren hersenletsel. De gemeenteleden hadden zich opgegeven via een tijdcollecte, die werd gehouden tijdens een zondagse samenkomst. De vrijwilligers kenden elkaar niet goed, maar vonden het erg leuk om zo niet alleen de bewoners maar ook elkaar te ontmoeten.  Samen met en in gezelschap van de bewoners van de woonvorm en een enthousiaste medewerker van InteraktContour werden er verschillende werkzaamheden uitgevoerd. Er werden ramen gezeemd, bloembakken gevuld, struiken gesnoeid en opgebonden. Er werd onkruid gewied en de tuinmeubels kregen een schoonmaakbeurt. Tenslotte werden er gezellige zitjes gecreëerd. Halverwege de ochtend was het tijd voor koffie met gebak, waarbij bewoners en vrijwilligers gezellig met elkaar in gesprek waren. Toen de ochtend erop zat waren zowel bewoners als vrijwilligers enthousiast over de ontmoetingen en het resultaat. Ben jij ook enthousiast geworden om iets dergelijks te doen? We kunnen je geen zon garanderen maar wel een zinvolle ervaring!