Regenboog Noord aan de slag bij het Leger des Heils!

27-09-2019

Gemeenteleden van de Evangeliegemeente De Regenboog Noord waren 14 en 15 september aanwezig tijdens het jaarlijks gemeenteweekend in Hotel en Congrescentrum Belmont in Lunteren.

Op zaterdagmorgen was er een lezing over het thema barmhartigheid en gerechtigheid door een medewerker van TEAR. Aansluitend was de zaterdagmiddag gereserveerd om dit thema in de praktijk te brengen. Er waren verschillende mogelijkheden om praktisch bezig te zijn.

Een van de groepen ging aan de slag via een match van Present. Een groep van zo’n 25-30 gemeenteleden was van 13.30-16.45 uur actief bij Domus+ Batelaar van het Leger des Heils aan de Postweg in Lunteren. Hier wonen zo’n 45 bewoners met een verslavingsproblematiek. De keuken kreeg een grondige beurt: kooktoestellen en kasten werden gesopt en schoongemaakt en 4 andere ‘teams’ gingen naar de verschillende units om daar tuinmeubilair te schuren en te schilderen. Ook werden de tuintjes onkruidvrij gemaakt. De sfeer was prima en zelfs het weer zat mee! Het was mooi om zo het thema handen en voeten te geven!