Zo kun jij ouderen in jouw buurt blij maken op dit moment!

06-04-2020

Binnen, bijna opgesloten in hun huis of verzorgingstehuis. De ouderen van dagen hebben het zeker niet gemakkelijk op dit moment. Hierbij een paar tips wat JIJ kan doen, om hun dag een beetje mooier te maken!

Schrijf een handgeschreven brief! Tegenwoordig doen we alles digitaal, maar hoé leuk is het om een echte brief te ontvangen, en nog leuker, om die te schrijven. Schrijf iets over je school, je huisdieren, hobby’s of gezin.

Maak een kleurplaat van het Koninklijk huis! Deze tip werd gegeven door blauw bloed. Via deze LINK kun je de kleurplaat uitprinten en inkleuren.

Maak een stoeptegeltekening met stoepkrijt! Dit kun je bij je eigen opa en oma op de stoep doen, maar ook bij een verzorgingstehuis in de buurt, vrolijkt de boel enorm op!

Heeft je oma skype, of kun je videobellen via whatsapp? Doe raadspelletjes met plaatjes, of laat je voorlezen via een videoverbinding!

Kun je muziek maken? Dan zijn er verzorgingstehuizen die je graag (op de stoep onder de balkons) ontvangen, om muziek te maken, zo kunnen de bewoners toch genieten van leuke optredens terwijl ze geisoleerd zitten. Wil je hier meer over weten, neem dan even contact met ons op, dan brengen wij je in contact met de juiste personen!

Heb je zelf nog goede ideeën? Laat het ons weten!