#Nietalleen in crisistijd

Vanwege de maatregelen rondom het coronavirus kunnen veel mensen de komende tijd niet deelnemen aan het sociale leven. Toch kun je wat betekenen voor een ander. Stichting Present roept op om te zien naar de kwetsbare medemens. Via onze kun je hulp aanbieden en koppelt Present je aan iemand die jouw hulp goed kan gebruiken.

Het zijn bijzondere tijden. Het gewone leven staat op zijn kop. Een spannende tijd, maar ook een tijd waarin veel ons mogelijkheden zien nu onze agenda’s leeg zijn. Voor mensen die ziek zijn of oud, worden de mogelijkheden juist beperkter. De spaarzame bezoekjes van een enkel familielid of hulpverleners en het bezoek aan de supermarkt, dagbesteding of wijkinitiatief kunnen geen doorgang vinden.

Normaal organiseert stichting Present ontmoetingen tussen groepen vrijwilligers en medemensen die hulp kunnen gebruiken. Vanwege de richtlijnen van het RIVM is ontmoeting met deze vaak kwetsbare groep geen optie. We merken dat er veel mensen zijn die iets willen doen voor een ander, juist in deze tijd. Live ontmoetingen tussen mensen tot stand brengen, heeft normaal onze grootste prioriteit, maar helaas is dit nu niet haalbaar. Gelukkig leven we in een tijd waarin de digitale mogelijkheden groot zijn. Stichting Present denkt dan ook dat er genoeg andere opties zijn om een ander te helpen en te laten weten dat je aan hem of haar denkt. Landelijk is de website www.nietalleen.nl in het leven geroepen. Via #nietalleen zullen wij regelmatig updates plaatsen van de mogelijkheden om je vrijwillig in te zetten.

Meld je aan

We roepen je op om er voor kwetsbare mensen te zijn. We kijken hierbij naar jouw beschikbaarheid en mogelijkheden. Wil je ook een boodschap doen of iemand opvrolijken met bloemen of een kaart? Meld je aan via het speciale aanmeldformulier. Na het invullen, nemen we zo snel mogelijk contact met je op.

Omzien naar elkaar in de wijk

Kijk ook eens in je eigen straat wat je kunt doen voor een ander. Via deze link vind je ook een raamposter die je kunt printen en ophangen. Schrijf hierop je eigen telefoonnummer zodat buurtgenoten contact met jou op kunnen nemen voor hulp. Zo kunnen we elkaar laten weten dat we er niet alleen voor staan in deze bijzondere situatie.