Verhuizen, verven en vertroetelen

24-01-2019

Kan dat allemaal op één avond? Jazeker! Dinsdagavond hebben 30 studenten van de christelijke studentenvereniging VGSW 3 projecten gedaan. Ze hebben een man verhuisd, een huis helemaal gewit en een bezoek gebracht aan de ouderen in Wonen bij September.

Om 19 uur stonden de studenten in de startblokken, klaar om door de sneeuw naar hun project te fietsen. Als eerste kwam een club aan bij Wonen bij September, hier wonen zo’n 20 ouderen met dementie. Deze avond kwamen de studenten koffie drinken, een potje sjoelen en er werd wat afgekletst!

Een ander deel van de vereniging ging schilderen bij een huis waar door tijdsnood al verhuisd was voor er geschilderd kon worden. Maar dat maakte de studenten niks uit, als een speer werden de meubels naar zolder getild en konden ze aan de slag! Ruim 10 man sterk witte ze alle muren, toppers!

Nog een groep ging een man helpen verhuizen naar een paar straten verderop, naar een veel groter en lichter appartement! Al glibberend werd het busje volgeladen en al glibberend vertrok de bus naar het nieuwe huis, en daar stond alweer een club klaar om de bus uit te laden. Het ging als een speer, in een goeie 3 uur waren alle spullen in het andere appartement! Hij was die dag ook nog jarig, dus hebben we de avond afgesloten met een borrel en taart in zijn nieuwe appartement!