Schoonmaaksessies tussen de dieren!

14-02-2019

Drie groepen enthousiaste studenten van de studentenverenigingen Ichthus en NSW hebben afgelopen maanden het huis van een zieke mevrouw schoongemaakt. Ze kon de hulp heel goed gebruiken! Want in december bleek opeens dat ze ernstig ziek was en opgenomen moest worden in het ziekenhuis..

Het lukte haar vanwege haar gezondheid en instabiele netwerk niet meer om de grote vogelkooien te verschonen en het hele huis goed schoon te houden; ze heeft ook veel huisdieren die hun haren niet zelf opruimen. Dus een kring van Ichthus heeft haar handen uit de mouwen gestoken terwijl ze in het ziekenhuis lag. Naast kroelen en spelen met de dieren, hebben ze samen de rest van het vervuilde huis gestofzuigd, afgenomen en opgeruimd, zodat mevrouw na de zware operatie weer kon slapen op een schone slaapkamer!

Net voor kerst heeft een groep aanpakkers van NSW mevrouw, nog lang niet in oude staat door de zware operatie, nog een avond geholpen met het schoonmaken van het huis. Ook hebben ze nieuwe tapijttegels gelegd in de slaapkamer. Deze grote klus was niet geklaard op één avond dus toen is er in januari nog een groep Ichthus-studenten teruggekomen om de laatste tegels te leggen en de keuken en woonkamer helemaal schoon te maken! Er vonden leuke gesprekken plaats tussen de biologie-studenten en mevrouw over de dieren en ze hadden het gezellig; een gedeelde passie verbindt.

En zo, na drie keer een avond schoonmaken, tapijttegels leggen en tussendoor veel gezelligheid, was het vervuilde huis weer opgeknapt en mevrouw was erg dankbaar en tevreden met het resultaat! 🙂