Schutting, schroeven, spierpijn en succes

02-04-2019

Een hulpverlener van een mevrouw met weinig netwerk vroeg al een poosje geleden of er misschien een groep haar kon helpen met het plaatsen van een schutting in haar tuin. De onderdelen stonden er al, maar nog niet op de goede plek, want daar stond nog een oude schutting. Mevrouw wilde graag dat haar kleinkinderen veilig in de tuin konden spelen. En nu het lente wordt is het natuurlijk steeds meer van toepassing! Maar, een schutting plaatsen gaat niet zomaar! Een verslag van de groep 🙂

“Soms vraag je je tijdens een Present project af hoe je ook alweer in die klus beland bent. Bijvoorbeeld als je zonder enige ervaring plots een schutting uit iemands tuin aan het verwijderen en ergens anders aan het plaatsen bent. Dit is wat een groepje van vijf enthousiastelingen overkwam op zaterdag 30 maart. Ja, we hadden al wel eens met gereedschap gewerkt, maar dit was zeker nieuw! Maar goed ook dat we nog hulp van buitenaf hebben gekregen voor materialen en kennis, want uit onszelf hadden we nooit die schutting neer kunnen zetten. Maar ook met die extra kennis kun je nog voor verrassingen komen te staan! Bomen die door de schutting heen gegroeid waren, schroeven die kapotdraaiden bij het verwijderen, palen die zo’n driekwart meter uit en weer in de grond moesten, en die zo hard waren dat je er geen nieuwe schroeven meer in kreeg; steeds weer nieuwe onvoorziene uitdagingen om – succesvol! – te overwinnen. En zelfs al hebben we ongelooflijk lang over de eerste paal gedaan door die meerdere keren nét verkeerd te plaatsen, uiteindelijk hebben we het voor elkaar gekregen: de hele schutting is verplaatst! Ondertussen werden wij door mevrouw van heerlijke versnaperingen voorzien, en ze was erg dankbaar dat haar tuin weer afgesloten was. En wijzelf konden met een heel voldaan gevoel en zeker wel wat spierpijn de tuin weer achterlaten. Kortom, een heel geslaagd project!”