Het was een zonnige zomer!

12-09-2019

En dat kwam niet alleen door de zon maar ook doordat deze zomer vele vrijwilligers van Present 21 gezinnen hebben kunnen verrassen met een zomerpakket! Helemaal super! De gezinnen, aangemeld door hun hulpverlener, ontvingen een pakket op maat waarin ook gesponsorde bonnen zaten. Dank aan De Bongerd, Brownies & Downies, Kruimig, Buurman & Buurman, Tuindorp en Cicuto!

Helemaal leuk was ook de zomeractie van Ijssalon Antonio: zij heeft deze zomer haar ijskar een uur lang gratis bij het AZC De Bosrandweg geplaatst zodat de bewoners en vrijwilligers daar konden genieten van een ijsje!

Ervaringen ontvangers

Hulpverlener: ‘Het is fijn als je weinig middelen hebt voor een vakantie of andere activiteiten dat er iemand naar je omkijkt en iets extra’s komt brengen voor jou en je gezin.’

Hulpverlener: ‘Het gezin gaf aan dat ze het vooral erg leuk vonden om die mensen te ontmoeten die het pakketje hebben gebracht. Ze hebben daar een gezellig gesprek mee gehad.

Hulpverlener: ‘Heel fijn, ze vond het bijzonder dat iemand zo naar hun situatie keek en zomaar dingen kocht voor hen.

Reacties samenstellers

‘Het was erg leuk. We hoorden ook terug dat mensen het leuk vonden om hun eigen kinderen hierbij te betrekken. Dat vonden we zelf ook erg leuk. Onze dochter van 5 jaar kun je hier goed bewust mee maken.

‘Het was natuurlijk best wel een beetje spannend, je kent elkaar niet en hoe wordt het ontvangen. Ik vond het een leuk bezoek, er werd wel wat ervaring uitgewisseld’.

‘Het gaf thuis stof tot nadenken en gesprekken over de luxe van vakantie, armoede, het hebben van spullen en Netflix…’