Nog even voor de kerst een aantal projecten!

19-12-2019

NSW stak afgelopen week nog even flink de handen uit de mouwen tijdens hun kerst outreach. Zo maakten ze Wageningen net voor de kerst weer een stukje vrolijker en mooier en vonden er allemaal mooie ontmoetingen plaats.

Twee groepen gingen schilderen. 1 groep toog naar een mevrouw die net een nieuw appartementje had toegewezen gekregen. Mevrouw woont nog niet zo lang in Wageningen, heeft een moeilijk jaar achter de rug en eerder op straat gewoond. Nu is ze weer bezig met een nieuwe start in haar leven. En daar hoort een nieuwe plek bij. De groep heeft geholpen om een heel deel van het schilderwerk op te knappen. Zo wordt deze nieuwe plek echt een nieuw thuis voor deze mevrouw.

Een tweede groep stopte hun energie in het opknappen van het trappenhuis van een meneer. Al een poos hing deze taak als een donkere wolk boven zijn hoofd. Een viertal studenten stak hun energie erin, en aan het eind van de avond waren alle grote taken gedaan! Nu zijn er nog een paar kleine taakjes, hopelijk wel behapbaar voor meneer.

Rond het eten was een grote groep acties in de Hucht, een plek waar mensen met een verstandelijke beperking wonen. Hier mocht de groep pannenkoeken bakken voor de bewoners. “Of nou ja, niet alleen voor, maar zeker ook met de bewoners: we waren nog maar net begonnen of enkele enthousiastelingen begonnen al mee te doen met het schillen en snijden van appels voor op de pannenkoeken. Daarna hebben we lekker samen van de pannenkoeken gesmuld en konden we gezellig wat praten. Na het eten hebben we nog een rondleiding gekregen in de kamers van enkele bewoners, en daarna gingen we met een gevulde maag en mooie herinneringen weer huiswaarts. Het was een korte, maar geslaagde avond.” aldus de groep.

Een vierde groep was in het AZC, waar spelletjes werden gedaan en geknutseld samen met de bewoners en een heel aantal kinderen. Een groep die elke 2 weken daarnaartoe gaat ging samen met een groep NSWers, en zo vulden ze elkaar mooi aan. Mocht je ook vaker naar het AZC willen, dan kun je je bij deze groep aansluiten. De groep is vorig jaar ontstaan na de kerstoutreach van NSW.

De laatste groep ging langs bij Wonen bij September, een woonvorm voor mensen met dementie. Er werd gesjoeld, gekletst, koffie gedronken en een combi van deze drie. Aan het begin van de avond waren sommigen van de groep nog wat onwennig – je komt niet dagelijks in contact met dementerenden – maar het vlotte al gauw, en iedereen keek terug op een gezellige avond op een fijne plek!

De rest van de week werden er nog wat tentamens gemaakt! En zo eindigt het jaar 2019 voor de studenten: met Present, met Wageningers en natuurlijk met een beetje studie 😉 En nu vakantie!