Ook nu soms, verhuizen

14-04-2020

Een aantal helden van de ICF (International Christian Fellowship) stond dinsdagavond om 19.00u klaar om Dirk (niet zijn echte naam) te helpen met verhuizen. Al voor de coronacrisis stond zijn verhuizing gepland, en die datum kon niet verzet worden.

Voor de hulptroepen was het een lastige afweging: hoeveel risico loop je en hoe zou Dirk het redden zonder hulp? We besloten de RIVM regels zoveel mogelijk in acht te nemen en maximaal 4 vrijwilligers in te zetten. Aan de 1,5m regel was niet altijd te voldoen, maar gelukkig vertoonde niemand symptomen.

Dirk zelf was al een aantal weken druk geweest in zijn nieuwe woning om te schilderen en keuzes te maken voor de vloeren e.d. Hij had al veel van zijn lichaam gevraagd, terwijl zijn rug en benen niet zo sterk zijn. Het lukte nauwelijks hem te weerhouden van meesjouwen… Een druk baasje is niet zo snel stil te krijgen!

Twee busladingen verder, ongeveer 21.30u, waren alle spullen overgezet. Voor de begeleider en Dirk is er nog wel wat uitzoek- en opruimwerk. Maar hopelijk slaapt hij lekker op zijn nieuwe stekkie!

We hopen dat Dirk een mooie nieuwe start zal beleven in zijn nieuwe woning.