79 anti-verveel-pakketten voor de Voedselbank

01-07-2020

Dankzij vrijwilligers van Present, medewerkers van Stadsatelier Ons Huis en Stichting Durf van studentenvereniging Ceres hebben gezinnen uit Wageningen die minder te besteden hebben en gebruik maken van de Voedselbank een anti-verveel-pakket ontvangen. Made by de vrijwilliger. Studentenvereniging Ceres gaf aan veel plezier in de voorbereiding te hebben gehad. In vele huizen was het een gezellige boel en werd er druk geknutseld en pakketten samengesteld. Wat er bijvoorbeeld in zat? Ceres heeft hierover een leuk filmpje gedeeld :).

Reactie van de Voedselbank: ‘Wat was er veel! Schitterend versierde dozen, sommige door volwassen en sommige door kinderen met liefde en aandacht beplakt en versierd. Het leek alsof het onze Loods opfleurde! Onze klanten waren blij verrast en omdat er zoveel was heb ik de grootouders ook mee laten delen….. Die vonden het zo leuk om hun kleinkinderen dit te kunnen geven dat zij haast nog enthousiaster waren dan de ouders! De reacties van onze klanten zijn heel bijzonder, van: ‘ het is toch geen Sinterklaas?’ Of ‘ Bedank Present en al die lieve mensen die dit voor ons doen!’.

Dankzij een donatie maakte een mooi vakantiedoeboek over de Veluwe onderdeel uit van deze anti-verveel-pakketten-actie. In nauw overleg met de Voedselbank is aan elk gezin met kinderen in de leeftijd van 8-12 jaar dit boek aangeboden. ‘De prachtige vakantiedoeboeken over de Veluwe werden door de meeste ouders voor de zomervakantie bewaard en dank voor de gulle gever, wat een mooi geschenk!’ Joke Klein, Voedselbank Nederveluwe.