Een tuinslang??

29-09-2020

Onze vrijwilliger Marieke begeleidde een tuinklus. Ze zegt: “Als je een praktische klus gaat doen bij Present, weet je een paar dingen zeker: het is een leerzame mooie ervaring, het is een uitdaging, en het is altijd iets meer werk dan je denkt. Dat laatste blijkt echter niet altijd het geval! Op vrijdag 25 september heeft een groep vrijwilligers de handen uit de mouwen gestoken om een tuin netjes klaar te maken voor het plaatsen van een afrastering, zodat de kleinzoon van mevrouw niet meer naar de vijver van de buren kan lopen. Er zijn boomstronken afgezaagd, stenen gesjouwd, klimop weggetrokken en een boel scheppen met zand weggegraven om de grond mooi egaal te krijgen. Ondertussen is er ook nog een mooie ringslang ontdekt onder een van de stenen. En dat alles ging zo soepel dat de groep ruim voor de tijd klaar was! Mevrouw kan binnenkort weer rustig haar kleinzoon in de tuin laten spelen en de groep kon met een voldaan gevoel weer naar huis.”