Hallo Nederland!

01-10-2021

‘Ten minutes’, hoorde ik een meisje zeggen toen ik drie vaders en drie zonen stond op te wachten die een sportief project bij het AZC de Bosrandweg gingen doen (zie foto beneden: één zoontje was al direct op pad:). Een project in verband met de start van het kerkelijk seizoen van Salem. Niet alleen dit meisje, maar meer kinderen en volwassen zaten al nieuwsgierig te wachten op de groep vrijwilligers. Badmintonnen en tekenen vond ze het leukste, gaf een meisje van een jaar of 9 aan. Ook kon ze het snoepzakje erg waarderen, alhoewel ze de dropjes die ze hierbij tegenkwam echt ‘disgusting’ vond. En ja, merkte ze pienter op, dat wij Nederlanders dit wel lekker vinden, was niet gek, want wij komen uit Nederland en zijn gewend dit te eten. Voor de volwassen bewoners was het voetballen met elkaar een welkome afleiding. Eén van de vaders gaf aan dat een bewoner vertelde eens een aantal uren niet te hebben gepiekerd en dat hij eindelijk even nergens aan gedacht had. Mooi om te horen!
Activiteiten met bewoners van het AZC worden door de bewoners van het AZC erg op prijs gesteld. Ook iets (samen) doen met deze bewoners? Informeer bij Present naar de mogelijkheden!