Als individu

Ben je op zoek naar een zinvolle tijdsbesteding en help je anderen graag een stapje verder? Dat kan!

Word lid van de Flexgroep

De Flexgroep is een groep van individuen die regelmatig met elkaar een vrijwilligersproject uitvoeren. De projecten zijn over het algemeen van praktische aard: helpen verhuizen, opknappen of schoonmaken van een woning of het opknappen van een tuin. Als flexer vertel je ons wat jij leuk vindt om te doen of waar je goed in bent (bijv. laminaat leggen, sauzen, behangen of tuinieren) en hoe vaak je iets wilt doen (bijv. 1x per maand).

De flexers ontvangen aan het begin van elk jaar per mail een planning met de data voor het hele jaar waarop klussen worden uitgevoerd. De klussen vinden plaats op zaterdagochtend van 9:00 tot ongeveer 12:30.  Per jaar staan ongeveer 12 klussen op de planning. We gaan er vanuit dat je probeert de data vrij te houden in je agenda. Je kunt uiteraard wel (op tijd) afzeggen; dit is geen probleem. Het gaat erom dat jij meedoet wanneer jij dat wilt en dat je de klus doet die jij leuk vindt! Ideaal dus als je op regelmatige basis iets wilt doen en met verschillende mensen in aanraking wilt komen (bijv. medeklussers en hulpontvangers).
Mocht er tussendoor een spoedklus aangemeld worden door een hulpverlener, kan het zijn dat we je per email vragen of je extra inzetbaar bent. Ook daarin ben je vrij om je af te melden of het niet uitkomt.

Voordat de klus plaatsvindt, ontvang je per email een projectformulier. Hierin staan alle benodigde gegevens over de klus en de locatie. We gaan er vanuit dat je strikt vertrouwelijk omgaat met de informatie die je over de hulpontvanger krijgt. Meld je direct aan voor de flexgroep!

Zet je expertise in

Present Wageningen is regelmatig op zoek naar professionals die hun expertise in willen zetten voor de samenleving. Tijdelijk of voor vast. Wij zijn geïnteresseerd als je een aanbod hebt dat Present kan ondersteunen  in communicatie, vormgeving, fondswerving, projectbegeleiding, kantoorondersteuning, relatiebeheer en logistiek. Je bijdrage maakt voor ons een groot verschil! Laat ons weten waar jouw talenten liggen.

Word vrijwilliger bij De Helpende Hand

Present werkt veel samen met De Helpende Hand. Bij De Helpende Hand kan je aan de slaag als je alleen (en dus niet samen met anderen) iemand wilt helpen. Bijvoorbeeld boodschappen voor iemand halen of regelmatig een tuintje van iemand opknappen. De vrijwilliger ontvangt per mail een omschrijving van de klus. Samen met de hulpontvanger bepaal je wanneer je de klus uitvoert. Ideaal als je op regelmatige basis iets wilt doen. Maar natuurlijk nog steeds wanneer jij dat wilt en de klus die jij leuk vindt! Neem contact op met de coördinator.