Zomerpakkettenactie

Doet u mee!?

Afbeeldingsresultaat voor zomerpakket zwolle png

De zomer is een heerlijke tijd met vakanties, leuke uitjes naar de dierentuin of het pretpark, ijsjes eten met z’n allen, van de glijbaan in het zwembad en ga zo maar door. Maar wat doe je als gezin als er geen geld is om deze dingen te doen? De zomer kan heel lang duren als de mensen om je heen wèl op vakantie gaan en wèl dit soort leuke dingen ondernemen. Stichting Present Wageningen organiseert na de succesvolle pilot van vorig jaar deze zomer weer de zomerpakkettenactie om de zomer voor een aantal van deze gezinnen een beetje zonniger te maken. De pakketten worden samengesteld door vrijwilligers en komen terecht bij cliënten van maatschappelijke organisaties.

Inhoud pakketten
Het pakket wordt samengesteld door diverse groepen uit Wageningen. De inhoud? Denk dan aan bonnen voor ijsjes, de bioscoop, zomerspeelgoed, leuke tijdschriften etc. Ook kan er gedacht worden aan een ‘belevenis’: een aanbod van de samenstellers om samen met het ontvangende gezin naar de speeltuin te gaan, of samen buitenspelletjes doen, of picknicken etc. Per pakket wordt gekeken naar wat wenselijk/mogelijk is voor de samenstellers en ontvangers: alles gaat in goede afstemming tussen de samenstellers en de hulpverlener zodat het ook echt een pakket op maat wordt.

Info en aanmelden samenstellers
– Mensen die graag een pakket willen samenstellen kunnen hier meer info vinden en zich aanmelden.

Info en aanmelden gezinnen door hulpverleners
– Hulpverleners die gezinnen begeleiden die graag een zomerpakket ontvangen, kunnen hier meer info vinden en de gezinnen aanmelden.