‘Anti-Verveel’ pakketten actie

Sommige kinderen zijn heel creatief en vinden altijd wel iets te doen, terwijl andere kinderen de structuur van school en het ontmoeten van leeftijdgenootjes juist extra missen. Voor kinderen van het AZC en van gezinnen die minder te besteden hebben kan deze tijd extra lastig zijn door te komen. Zij kunnen wel wat extra’s gebruiken. Tijdens het eerste weken van de Anti-Verveel pakketten actie zijn er >40 pakketten samengesteld door mensen in Wageningen voor kinderen in het AZC. Deze zijn op 25 april overhandigd, kijk maar!

Omdat het zoveel interesse was om een pakket samen te stellen, hebben we besloten om de actie te verlengen, en ons nu te richten op kinderen die iets minder te besteden hebben. Deze kinderen hebben in deze tijd misschien extra behoefte aan iets waarmee ze zich kunnen vermaken in de vakantie en in de weken erna als de scholen nog maar half open zijn. Het liefst zouden we een spelletjesmiddag organiseren waar iedereen samen kan spelen… helaas dat kan nu niet. Maar door een pakket voor iemand te maken kun je toch nog soort van samen spelen. Via Present kun jij – bijvoorbeeld met je gezin of je studentenhuis – een pakket samenstellen.

Hoe?

Kies voor wie je het pakket maakt. In het pakket stop je spulletjes ter waarde van ongeveer 10 tot 25 euro. Het hoeven geen nieuwe spulletjes te zijn, je kan natuurlijk wat eigen speelgoed cadeau doen. Denk aan een spelletje, springtouw, voetbal, volleybal, verf, kleurpotloden, kleurboek, puzzelboekje, stripboek, prentenboek, kinderboek, etc. en misschien wat verzorgingsproducten zoals tandpasta, make-up oid. Tweedehands knuffels kunnen helaas niet gegeven worden. Lijdraad voor de grootte van het pakket is ongeveer een grote schoenendoos.

Wanneer?

We verzamelen de pakketten op 18 mei. Precieze informatie over hoe laat en waar etc. krijg je via de mail nadat je je hebt aangemeld!

Hier kun je je aanmelden om een pakket samen te stellen:

Ja! Ik wil een pakket samen stellen!