Match & Mingle: samen met vluchtelingen een sociaal of praktisch project doen

Op het AZC Keijenbergseweg 10 in Wageningen wonen zo’n 300 vluchtelingen. En op het AZC de Bosrandweg wonen ook zo’n 300 vluchtelingen. Zij wachten soms lang op een verblijfsvergunning. Een aantal van hen willen zich in die tijd graag inzetten voor de Wageningse samenleving. Present Wageningen wil deze groep verbinden met Wageningse vrijwilligers en ze samen een sociaal of praktisch project laten doen. Bij een hulpontvanger thuis, op lokatie AZC, bij een maatschappelijke organisatie, buurthuis of sportgelegenheid. Knap samen een tuin op van iemand die dit zelf niet kan of speel samen spelletjes met ouderen. Of ga samen iets koken of bakken en deel uit aan mensen die dit kunnen gebruiken. Ben je sportief? Bewoners houden van een partijtje voetbal en kijken hiernaar uit.

Present zorgt in samenwerking met de Meedoenbalie op het het AZC voor de match. Zo vindt er van alle kanten ontmoeting plaats en zien we om naar elkaar. Interesse? Vraag Present naar de mogelijkheden en vermeld wat je leuk vindt om te doen. Je kunt je ook direct aanmelden als individu of als groepje (2-4) vrijwilligers en je laten matchen met (2-4) bewoners van het AZC. Eénmalig of vaker. Mailen mag ook, mail dan naar Margriet!