Let’s go dancing!

Wacht even… Kan dat in deze tijd?

Ja!

Click here to go to the English version of this page!

Wij denken dat het juist in deze tijd kan. En dat het mensen een glimlach op hun gezicht geeft en jou een goed gevoel!

Of doe iets anders wat jij leuk vindt om te doen. Ben je sportief? Kom dan sportief in actie en beweeg samen! Houd je van improviseren? Doe iets met theater… Houd je van zingen? Kom dan en zing! Speel je een instrument? Geef een concertje 🙂 Alle ideeën zijn welkom en we denken graag met je mee over mogelijkheden!

• Samen met 1 of 2 vrienden.
  • Op de parkeerplaats/in de tuin bij een plek waar mensen wonen die op dit moment nog geïsoleerder zitten dan jij en ik.
  • Bij woonvormen voor mensen met een verstandelijke beperking of ouderen.
  • Op een tijdstip dat voor jou uitkomt.
  • Wij verzorgen de communicatie met de maatschappelijke organisatie.

Waarom? & voor wie?

Caroline van de Hucht – waar verstandelijk beperkte mensen wonen – vertelde dat het heel druk is binnen het wooncentrum. Iedereen is aanwezig en niet iedereen kan goed met elkaar. Gelukkig is de (interne) dagbesteding open en kunnen mensen een gedeelte van de dag wel naar de dagbesteding. “Normaal gingen mensen vaak naar het centrum, samen een ijsje halen bijvoorbeeld. Dat kan nu niet. Bewoners missen het contact met mensen van buiten.” Hoe kun jij daar verandering in brengen? Wat zou jij doen om hen dat beetje extra aandacht te geven?

Een meneer vertelde mij dat hij normaal elke dag op bezoek gaat bij zijn vrouw, die opgenomen is in een verzorgingstehuis. Nu kan hij daar helemaal niet langsgaan. Hij vertelde me dat zij zich normaal al opgesloten voelt, maar nu noemt ze het dat ze in een gevangenis zit. We weten dat personeel heel erg hun best doet om iedereen goed te verzorgen en de sfeer zo positief mogelijk te maken, en jij kunt hen daar bij helpen!

Gertjan, coördinator van het Thomashuis – een woonvorm met mensen met een verstandelijke beperking – vertelde dat het werk heel intensief is. Het is heel fijn dat er een tuin is en iedereen lekker veel buiten kan zijn. Maar mensen missen andere gezichten. Variatie doet hen opleven, net als bij iedereen. En voor de medewerkers is het ingewikkeld om elke keer iets nieuws te bedenken. Als familie nu zou komen zouden bewoners niet snappen dat ze 1,5 meter afstand moeten houden. Maar als er andere mensen komen is dat makkelijker om uit te leggen. Verzin iets (te) geks en bezorg de bewoners en medewerkers een mooi moment!

Foto’s van afgelopen acties

Hoe?

Geef je op via onderstaand formulier, dan krijg je een datumprikker toegestuurd.

Let's go dancing

Leuk dat je je inschrijft!
  • Klik op versturen! We sturen je zsm een datumprikker op, waar je kunt aangeven wanneer je iets wilt doen!