Meedoen als student

Studenten PresentWil je met je studentenvereniging, studiegenoten, jaarclub, vriendengroep of studentenhuis iets goed doen voor de samenleving? Present daagt jullie uit om je voor een dag(deel) actief in te zetten voor mensen in Wageningen die hulp nodig hebben. Samen met je medestudenten. Op die manier wordt vrijwilligerswerk makkelijk en gezellig! Afgelopen jaren hebben verschillende studentengroepen zich ingezet, van hele verenigingen, disputen, kringhuizen tot vriendengroepen en bijbelkringen.

Een student die een avond vrijwilligerswerk via Present heeft gedaan zegt: “Het was heel fijn om eens uit het studentenwereldje te stappen en in Wageningen andere mensen te spreken en op zo’n makkelijke manier te helpen.”

Present organiseert en begeleidt

Meedoen met een vrijwilligersproject kan met een groep van 2-250 personen. De mensen die jullie helpen, zijn mensen die sociaal geïsoleerd zijn, leven in armoede en/of kampen met fysieke en geestelijke problemen zoals ziekte, ouderdom of beperking.

Voor groepen organiseren wij twee type Presentprojecten:

• Sociale of doelgroep projecten: pannenkoeken eten met verstandelijk bepekte mensen, bingo met vluchtelingen, het organiseren van een gezellige middag voor mensen met een lichamelijke of geestelijke beperking of wandelen met eenzame ouderen
  • Praktische projecten: helpen verhuizen, opknappen of schoonmaken van een woning, schilderen, of het opknappen van een tuin

We hebben ook een completer overzicht van de projecten specifiek voor studenten.

Een project wordt altijd georganiseerd op basis van jullie wensen en beschikbaarheid. Na jullie aanmelding nemen we contact op om deze te inventariseren.

Geen kosten

Deelname aan een vrijwilligersproject is voor studenten in principe kosteloos. Eventueel verzoeken we jullie om een kleine bijdrage te doen voor bijvoorbeeld de inkoop van materialen.

Je kan je direct aanmelden of contact met ons opnemen voor een gesprek of presentatie. Voor meer inspiratie kun je onderstaand filmpje van Present Utrecht bekijken!