4 beste trainees éver!

17-07-2019

Afsluiting van het traineeship van vier studenten van Wageningen Universiteit. Zij hebben zich afgelopen jaar ingezet voor Present Wageningen, en ondertussen zichzelf ontwikkeld.

“Zonder jullie hadden we heel veel dingen niet kunnen doen afgelopen jaar! Heel veel studenten hebben zich afgelopen jaar ingezet bij Present Wageningen, en dat is mede te danken aan jullie!” aldus Wilma Smilde van Present Wageningen. Deze woorden werden uitgesproken tijdens de afscheidsspeech voor de trainees die zich afgelopen jaar hebben ingezet voor Present, in het kader van de proeftuin Maatschappelijke Diensttijd.

Alle vier studeren ze aan Wageningen Universiteit. 3 tweedejaars Internationale Ontwikkelingsstudies, en 1 vijfdejaars student Landschapsontwikkeling. Zij hebben de afgelopen 8 tot 10 maanden zich 8 uur per week ingezet naast hun studie. Ze hebben vrijwilligers geworven, projecten begeleid en hebben ondersteunende taken opgepakt in communicatie. Ook hebben ze een aantal grotere projecten opgezet. Zo is afgelopen jaar voor het eerst het Thanks & Giving Away project uitgevoerd, waarin studenten in kleine groepjes meerdere malen Wageningers die wel wat aandacht konden gebruiken bezochten. Een ander project wat de studenten geheel zelfstandig hebben uitgevoerd was het Sinterklaas project. In samenwerking met een medewerker van Present Wageningen is ook het Zomerpakketten project dit jaar voor de tweede keer uitgevoerd.

Tijdens de vegetarische BBQ als afsluiting van het seizoen werden alle vrijwilligers bedankt. Voor de trainees was dit het afsluiting van het traineeship. En ook de afsluiting van een jaar lang zich buiten hun studie ontwikkelen. Nadine Prins wilde zich graag ontwikkelen in het leiding geven aan groepen. Als groepenbegeleider tijdens projecten heeft ze hier veel ervaring in op kunnen doen, en ze is hier erg in gegroeid. Ze kreeg een certificaat uitgereikt met ‘Beste Trainee Ever!’.  Lotte de Vries heeft afgelopen jaar haar talenten ingezet om te connecten met mensen. Tijdens PR activiteiten werkte haar enthousiasme aanstekelijk. Ook haar goede planningskills werden verder ontwikkeld binnen Present. Ook zij kreeg een ‘Beste Trainee Ever!’ certificaat uitgereikt. Rachel Looijenga wilde graag de leden van haar eigen vereniging (VGSW) kansen geven om zich in te zetten in Wageningen. Afgelopen jaar is het aantal groepen dat zich inzette van VGSW meer dan verdubbeld! Talenten van Rachel zijn zelfstandig werken, in mogelijkheden denken en duidelijke communicatie. Deze kwamen goed van pas en konden zich verder in het opzetten van grotere projecten. Dubbel en dwars verdiend, dat ‘Beste Trainee Ever!’ certificaat! Julia Noorlander was een fijn persoon in het team, met haar humor, enthousiasme en haar talent om te relativeren en focus aan te brengen. Julia wilde zich graag ontwikkelen, en heeft de meeste trainingen van iedereen gevolgd, bij Present landelijk in het kader van Jong Present en bij VCW. Kwaliteiten die ze heeft ontwikkeld zijn haar creativiteit verbinden aan projecten en het overzicht houden in de chaos. Ook zij kreeg het certificaat ‘Beste Trainee Ever’ uitgereikt.

Kortom, vier totaal verschillende trainees, die allemaal binnen Present hun eigen ontwikkelingskansen hebben gekregen, en binnen Present alle vier helemaal tot hun recht kwamen!

Gefeliciteerd alle 4! Fijn dat jullie afgelopen jaar extra Present waren!!

(Wordt jij hier ook enthousiast van? Check de beste vacature ever! of direct bij Present Wageningen)