Door fondsen was er afgelopen tijd veel mogelijk

02-07-2020

Ontzettend gaaf wat we al hebben kunnen doen door de verschillende fondsen die in deze tijd van coronacrisis toegekend zijn, speciaal om onze plannen te kunnen uitvoeren om een bijdrage te leveren aan de Wageningse samenleving!

De afgelopen periode zijn er via ons project ‘Niet alleen’ in Corona tijd allerlei vrijwilligers actief geweest om zich in te zetten voor een ander. Denk aan boodschappen doen, telefonisch contact bieden, maar bijvoorbeeld ook verschillende pakketten acties.

Ook zijn we van start gegaan met het Let’s go Dancing! project. Wilma en Esther gaven de aftrap bij o.a. het Thomashuis met een clownsact én bij Torckdael met hun vioolspel voor de ouderen. Dit werd super gewaardeerd: er werd hard gelachen bij het Thomashuis en juist heerlijk rustig geluisterd met elkaar bij verpleeghuis Torckdael.

Verder loopt er in samenwerking met de Voedselbank én met het COA in Wageningen een mooi vervolgproject op onze anti-verveel-pakketten actie. Bij de voedselbank zijn weer allerlei leuke pakketten voor kinderen gebracht, inclusief een stapel nieuwe boeken om uit te delen. Lees hier meer daarover. Bij één van de AZC’s werden ook in samenwerking met een Wageningse studentenvereniging en donaties van bedrijven aan Present Ede ca. 300 verwenpakketten gebracht.

Bijzonder dat er juist ook in deze tijd fondsen zijn zoals de Rabobank en het Corona Steunfonds die ons helpen & hielpen deze projecten mogelijk te maken.

Verder steunt Provincie Gelderland Present Wageningen met een hele mooie bijdrage, waarmee wij ook de komende maanden weer vele mooie projecten kunnen doen. We zijn erg blij met hun bijdragen, die door Present Wageningen met behulp van alle vrijwilligers kan worden omgezet in een mooie bijdrage aan de Wageningse samenleving!

Ook jij kunt een bijdrage leveren, bijvoorbeeld door je aan te melden voor een ‘Let’s go Dancing!’ project, of bijvoorbeeld door ons financieel te steunen.