Trainees bij Present in het kader van Maatschappelijke Diensttijd

08-05-2019

Sinds september lopen er trainees rond bij Present Wageningen, in het kader van het landelijke programma “Maatschappelijke Diensttijd (MDT)”. Ze hebben er ondertussen al een heel gedeelte opzitten.

Julia, één van de 4 trainees bij Present vertelt enthousiast hoe ze het vindt: “Wat is het toch leuk én leerzaam om als trainee aan de slag te zijn bij Present Wageningen! Veel nieuwe mensen ontmoeten, leren over de organisatie en jezelf ontwikkelen. Onder begeleiding van Wilma hebben wij (Lotte, Rachel, Nadine en Julia) de afgelopen maanden geleerd zelfstandig de 7 stappen van een project uit leren voeren, heel tof! Daarnaast mogen we ook grotere projecten (helpen) op te zetten, zoals de Zomer-pakketten en een Vrijwilligersdag van een studentenvereniging, en het eerdere Thanks en Giving Away project. Vanuit Jong Present krijgen we interessante trainingen aangeboden samen met trainees uit andere steden, met onderwerpen zoals Armoede in Nederland, Pitchen en Presenteren en binnenkort een over Vluchtelingen. We hebben veel vrijheid en keuze in wat we willen doen en leren. Mijn toppunten zijn het succesvolle en gezellige Sinterklaasproject, de feestelijke Present-dagen, en de Kerst outreach-projecten met NSW (een studentenvereniging).”

Ook een traineeship doen?

Voor komend jaar is er weer plek voor trainees. Lijkt het je leuk om 10 maanden lang je in te zetten voor Present? Mooie ontmoetingen te hebben met mensen in Wageningen die zich graag willen inzetten voor een ander? En met mensen die het even niet redden en met de hulp van een groep van Present weer een stuk verder komen?

Vanuit haar ervaring raadt Julia het je aan: “Voor jongvolwassenen die hun kwaliteiten op de maatschappelijke werkvloer willen ontdekken, en zichzelf willen ontwikkelen of erachter komen wat ze later willen doen, is een MDT-Traineeship zeer aan te raden; het is een hele waardevolle ervaring waarbij je veel leuke mensen ontmoet en een echte investering in jezelf!”

Check de vacature.