Wat vinden anderen van Present?

Willemien Treurniet, voormalig lijsttrekker ChristenUnie

“Samen aan de slag voor de ander en soms met de ander. Dat is voor mij Present.
Samen een huis verven, een tuin opknappen, een terras mooi maken zodat de ander het duwtje krijgt wat ‘ie zo nodig heeft om mee te doen in de maatschappij”.

Anne, Maatschappelijk werker:

“Vanuit Maatschappelijk Werk Walcheren werken we met een doelgroep die soms erg geïsoleerd leeft.
Klussen in huis, verhuizingen, en veel andere praktische zaken, zijn moeilijk te realiseren bij deze
doelgroep. Daarnaast hebben mensen vaak beperkte financiële middelen, waardoor ze ook niet de
mogelijkheid hebben om iemand hiervoor in te huren. Wij als Maatschappelijk Werk Walcheren zijn niet
in de gelegenheid om deze grote klussen zelf aan te pakken. We hebben hierbij hulp nodig,
en daarom zijn we erg blij met de samenwerking met Stichting Present. Enkele voorbeelden van gezamenlijke projecten; een alleenstaande vader verhuizen naar een eengezinswoning, een bijdrage geleverd in de aanleg van een tuin bij een meneer met een zware lichamelijke beperking, een verhuizing gedaan van een Eritrese dame samen met haar Eritrese netwerk, een alleenstaande moeder geholpen
met het in elkaar zetten van meubels. Stichting Present is voor ons onmisbare schakel in de hulpverlening”.

Ouder echtpaar waarvan de tuin werd aangepakt:

De vrijwilligers stelden zich netjes voor en toen ze aan het werk waren kwamen ze geregeld aan ons vragen hoe we het wilden hebben. Wij hebben de tuin helemaal zelf aangelegd en weten precies wat waar staat en of het wel of niet gesnoeid moet worden. De vrijwilligers hielden echt rekening met onze wensen. Halverwege hebben we samen koffie gedronken met iets lekkers erbij, het was echt gezellig. Twee volle karren met tuinafval zijn naar de stort gebracht. Een van de vrijwilligers gaf zelfs haar telefoonnummer en bood aan om als het nodig is eens boodschappen voor ons te doen of te helpen met een klusje dat ons zelf niet meer lukt. Om 12.15 uur gingen ze weg en zag de tuin er een stuk beter uit. We hebben de vrijwilligers allemaal een bosje bloemen meegegeven. Dit werk hadden wij zelf nooit gekund, we zijn erg blij met de hulp, we kunnen  niet anders zeggen.

Christiaan, contactpersoon Humanitas:

De bewoner van het huis is erg blij met de nu weer opgeknapte tuin. t Is nu de berg zand weg is weer door vrienden en kennissen bij te houden.
Hartelijk dank dus.

Een vrouw die hulp kreeg van Present:

‘Na jaren van heel hard werken, problemen, ziekte, scheiding, mensen die ik kwijt raakte en verhuizingen kwam ik er uiteindelijk alleen voor te staan. Toen kreeg ik een woning aangeboden in Middelburg, maar ik ben gehandicapt, en helemaal alleen. Stichting Welzijn bracht mij in contact met Stichting Present Walcheren.  Drie jongedames hebben de plafonds en de muren gesausd en de deurpost geverfd. Een andere klusser kwam laminaat leggen met een vriend. Ik was super blij, want beetje bij beetje zag ik mijn huis in een thuis veranderen.  Hierbij wil ik dan ook de vrijwilligers van Stichting Present heel hartelijk bedanken. Ik heb nu een huis en ik voel me ook echt thuis, door wat de mensen hierboven voor mij hebben gedaan en de warmte die ik heb mogen ontvangen.