Dit is Present

De Present verhalen

Wat doet het om een dag of dagdeel iets voor een ander te betekenen?
Lees hieronder Present verhalen uit de praktijk.

Zo waardevol!

Elke woensdag wordt er in het hospice in Middelburg een muziekuurtje georganiseerd voor de bewoners. Daar is een hele groep vrijwilligers voor beschikbaar. Sommigen gaan elke maand, sommigen eens per jaar. Het ligt er maar aan hoeveel tijd je kunt of wilt geven.

We kregen een berichtje vanuit het hospice:
"Gisteren kwam jullie muziekvrijwilligster weer spelen.  Zo waardevol! Ik heb haar al bedankt maar het was echt heel bijzonder. Ze heeft muziek op de kamer gespeeld op vraag van mij (er was een jarige Jet) en op vraag van een familie (hun moeder/oma was net opgenomen) is er ook muziek aan bed gespeeld. Deze mevrouw is de volgende ochtend overleden."

Zowel de familie als de muziekvrijwilligster hebben deze momenten als heel waardevol ervaren.

...beetje bij beetje zag ik mijn huis in een thuis veranderen

'Na jaren van heel hard werken, problemen, ziekte, scheiding, mensen die ik kwijt raakte en verhuizingen kwam ik er uiteindelijk alleen voor te staan. Tot iemand mij aanraadde me in te schrijven bij ‘Zuid West Wonen’ en ik binnen een paar dagen (!) een woning aangeboden kreeg in Middelburg. Ik was na mijn ziekte gehandicapt, en helemaal alleen. Vanwege de afstand Almere-Middelburg besloot ik om maar zo snel mogelijk in Middelburg te gaan wonen. Dus toen zat ik daar in de woning, weliswaar met spullen, maar op een betonnen kale vloer, kale muren, geen verlichting en zelf niet in staat daar verandering in te brengen. Blij met de woning, maar toch ook verdrietig. Hoe moest het verder? Van Stichting Present kwam toen iemand bij mij op bezoek om te kijken wat zij voor mij zouden kunnen betekenen. Hij vertelde dat er drie jongedames waren die zich hadden opgegeven om samen schilderwerk te doen. En een paar dagen later al werden de plafonds en de muren gesausd en de deurposten geverfd.  Ook kwam Jan, een handige vrijwilliger, laminaat leggen. Ik was super blij, want beetje bij beetje zag ik mijn huis in een thuis veranderen. Ik voel me nu ook echt thuis, door wat al deze mensen voor mij hebben gedaan en de warmte die ik heb mogen ontvangen".