Meedoen als gezin

Quality time!

Present heeft een speciale methode ontwikkeld voor gezinnen. Het biedt ouders een praktisch handvat om kinderen te laten ervaren wat het betekent om iets te doen voor mensen in je eigen wijk of stad. Gezinnen die deelnemen ervaren een Presentproject vaak als een spannend en zinvol avontuur dat hen als gezin dichter bij elkaar heeft gebracht.

Present organiseert en begeleidt

Van voorbereiding tot evaluatie worden jullie begeleid door een Present medewerker. We kiezen een project dat past bij de talenten en interesses van jullie gezin. Hierbij is uitgebreid aandacht voor de rol van de kinderen. Activiteiten worden zo uitgekozen dat ieder gezinslid kan deelnemen.

Voor gezinnen organiseren wij twee soorten projecten:

• Sociale projecten: koken voor dak- en thuislozen, het organiseren van een gezellige middag voor mensen met een lichamelijke of geestelijke beperking,koffiedrinken met eenzame ouderen enz.
  • Praktische projecten: helpen verhuizen, opknappen of schoonmaken van een woning of tuin.

Een project wordt altijd georganiseerd op basis van jullie wensen en beschikbaarheid. Na jullie aanmelding nemen we contact op om deze te inventariseren. Meld je direct aan of neem contact op voor een kennismaking