CU helpt met carnaval in De Beatrix

25-05-2014

Culemborg, 1-03-2014 – Vanochtend heeft de CU-fractie in het kader van ‘complimentendag’ complimenten uitgedeeld aan de vrijwilligers in zorgcentrum Beatrix. Daniël Jumelet: “De zorg staat of valt met de inzet van vrijwilligers die zich belangeloos inzetten voor hun medemens. Dat verdient een groot compliment!”

Op 1 maart is het Nationale Complimentendag. Een mooie aanleiding voor de CU-fractie in Culemborg om de bewoners en vrijwilligers in zorgcentrum Beatrix mee te helpen met koekjes bakken voor carnaval. Hierbij werd door de fractie op symbolische wijze een compliment uitgedeeld aan de aanwezige zorgvrijwilligers.

Voor CU-lijsttrekker Daniël Jumelet sluit deze actie naadloos aan bij de zorgvisie van zijn partij: “De gemeente heeft de taak om goed te zorgen voor kwetsbare inwoners. Onder druk van de bezuinigingen kan ze dat niet meer alleen en daarom is het mooi om te zien dat er mensen zijn die bereid zijn om elkaar om te zien. Dat kost wat, maar geeft ook heel veel voldoening. Een pluim vanuit de gemeente hoort daarbij”.

De ontmoeting werd gearrangeerd door vrijwilligersorganisatie Stichting Present West-Betuwe. Present-coördinator Wim Althuis: “Wij willen mensen laten ontdekken hoe mooi het is om iets voor een medemens te doen. Dat kan op heel veel plekken in de zorg, zoals hier in zorgcentrum Beatrix”.

Meer informatie: