Start JobGroups-Tiel

09-01-2015

Je bent je baan kwijt geraakt. Of je bent om andere redenen op zoek naar een baan. ‘In between jobs’ is vaak geen vrijwillige keus. Wat je verhaal ook is: in je eentje is het momenteel niet eenvoudig om een baan te vinden die bij jou past.

‘JobGroups’ is een initiatief van en voor werkzoekers die elkaar willen steunen en op weg helpen om een baan te vinden. Met inspirerende Jobtalks en handige tips maken we elkaar wegwijs en denken we in kleine groepjes na over hoe je concreet stappen kunt zetten bij het vinden van werk.
De insteek van JobGroups is: samen weet je meer! En samen kom je verder. Het programma is gericht op laagdrempelige ontmoeting met medewerkzoekers, loopbaanprofessionals en werkvinders die jou met hun ervaringen verder kunnen helpen. Na de geslaagde serie JobGroup-bijeenkomsten dit voorjaar, gaat er in september een nieuwe serie bijeenkomsten van start.

Cursusleider Wim Althuis: “Door het optrekken met andere werkzoekenden krijgt je nieuwe energie: je staat er niet alleen voor. Het werk zoeken krijgt hierdoor een enorme ‘boost’! Meer dan de helft van de deelnemers van de eerste JobGroups-serie had binnen een paar maanden al een nieuwe baan te pakken”.

Programma

Het programma bestaat uit een serie van 7 bijeenkomsten over de belangrijke vragen van werkzoekers: Wie ben ik? Wat kan ik? Wat wil ik eigenlijk? en: Hoe presenteer ik mezelf? Bij elke bijeenkomst staat een vraag centraal waarbij de deelnemers elkaar op weg helpen. JobGroups wordt georganiseerd op initiatief van Stichting Present in samenwerking met Inloophuis Tiel.

Iedereen die werkzoekend is van harte welkom. In verband met de opzet van het programma is aanmeldingwenselijk. Er kunnen maximaal 15 mensen mee doen (vol is vol). De JobGroup-bijeenkomsten zijn gepland op donderdagochtend 8 september en vinden plaats in Inloophuis Tiel (kerkplein 1, naast de St. Maartenskerk).

Deelname is gratis. Voor informatie en aanmelding kunt u terecht op de website: www.jobgroups.nl of mailen naar info@jobgroups.nl.