Thema-avond ‘Kerk & Wmo’

05-03-2015

We zijn er om elkaar te helpen. Vaak heb je meer te delen dan je zelf bewust bent. Te midden van alle bezuinigingen en veranderingen in o.a. de zorg, zou je bijna vergeten dat het ook ‘gewoon mooi’ en waardevol is om wat voor een medemens te betekenen. Tijdens de thema-avond Kerk en mantelzorg komen meerdere werkvormen in beeld hoe jij jouw gaven en mogelijkheden kunt inzetten om iets voor een ander te doen.

De thema-avond heeft een gevarieerd en interactief programma waarbij Kerk&Mantelzorg_5maart2015‘Betrokken Culemborger’ Dicky Nieuwenhuis en diverse organisaties ons op creatieve wijzen aan het denken zetten. Er zal een bijdrage worden geleverd door Steunpunt Mantelzorg, Kleding- & Speelgoedbank Tiel, Stichting Present en de lokale afdeling van de Nederlandse Patiënten Vereniging (NPV).

Het initiatief tot deze avond komt van uit de Raad van Kerken Culemborg in samenwerking met het Steunpunt Mantelzorg Culemborg en is onderdeel van een reeks van drie avonden over het thema Kerk en Mantelzorg. De derde avond, op 5 maart a.s., is bedoeld voor iedereen die zich vanuit zijn/haar kerkelijke betrokkenheid wil inzetten voor de kwetsbare medemens.

Er komen vier manieren naar voren om deze betrokkenheid te tonen:

• Geven van tijd en hulp (individueel): 1-op-1 ondersteuning (NPV)
  • Geven tijd/hulp (in groepsverband): kortdurende, afgebakende inzet (St. Present)
  • Geven praktische steun ‘in natura’: geven van overtollige kleding (Klesteo)
  • Geven aandacht: Alzheimer Café.

Donderdagavond 5 maart 2015
19.30 – 22.00 uur
Open Hof, Beethovenlaan 2, Culemborg

Van harte welkom en laat u inspireren!