Verslag van een Present-klusser…

28-05-2015

Present-vrijwilliger Florette Koning doet verslag van een Present-actie in het kader van de’Micha-Cursus’.

“Als je een Michacursus volgt over ‘goed en recht doen’ is het natuurlijk vreemd om er alleen over te lezen, te kijken, te praten en te denken. Daarom sloten we de cursus op 31 januari af met een activiteit. Een aantal mensen bezochten bejaarden in de Betuwehoeve. Er werd gewandeld in de zon en gezongen. Anderen pakten de verfkwast en -roller om via Stichting Present West-Betuwe drie kamers te verven bij een Afrikaanse familie, die daarbij wel wat hulp kon gebruiken.

Het gezin had alle spullen al netjes afgedekt aan de kant geschoven. Deze groep ging met zes man/vrouw sterk het kleurige behang te lijf met witte verf. Zoonlief vond al die hulp zeer interessant. Felicia liet heel andere kanten van zichzelf zien, dan rustig achter de computer op het kerkelijk bureau. Ook Henni wist niet van ophouden.

Cor ging Henni bijna wit kwasten. Maartens lengte kwam goed van pas. Beate zocht het geregeld hogerop en Floret verschool zich van tijd tot tijd achter het fototoestel. Al met al werd de klus in vijf uur geklaard. Daarna sloten beide groepen zich bij de kokers aan en werd de Michacursus gezellig afgesloten met een duurzaam maal. Die dag merkten we: ‘goed en recht doen’ kan heel gezellig zijn!”