‘Niet alleen’ in Coronatijd

Present in Coronatijd

Beste lezers,Wij willen jullie graag op de hoogte stellen van wat Present West-Betuwe niet of juist wel doet in deze tijd.

In verband met het coronavirus hebben wij tot onze grote spijt moeten besluiten om de vrijwilligersprojecten in ieder geval tot en met 6 april 2020 te annuleren. Wij als Present West-Betuwe volgen vanzelfsprekend de richtlijnen van het RIVM en het kabinet op.

Om die reden heeft Present West-Betuwe het project “Present ‘niet alleen’ in Coronatijd” opgezet.

Kwetsbare mensen ‘adopteren’

Er zijn veel mensen die van betekenis willen zijn voor iemand anders, juist in deze crisis. Present wil deze mensen stimuleren om zich de komende periode te verbinden aan één of meerdere echt kwetsbare mensen in de buurt.

Van hulpverleners (hulpverleners, wijkteams, zorginstellingen, etc.) ontvangen we namen, adressen en de hulpvraag van de kwetsbare mensen die het de komende tijd nog lastiger krijgen dan ze al hadden (ouderen, mensen met een verstandelijke of psychische beperking die nu niet meer naar de dagbesteding gaan en zich thuis zorgen maken). Voor hen willen we digitale ontmoetingen organiseren in de vorm van een appje, een telefoongesprek, hond uitlaten of het doen van boodschappen zodat ze weten dat anderen aan hen denken.

Wil jij een kwetsbare inwoner uit onze regio adopteren in de maanden maart en april?

Meld je dan aan, als groep of individu, via dit formulier.
We nemen dan zo snel mogelijk contact met je op!

Ben jij een hulpverlener van een inwoner van de regio West-Betuwe die wel wat hulp of contact kan gebruiken: meld hem of haar dan aan via dit formulier.
Vanzelfsprekend in overleg met de betreffende persoon!

Ook zijn we aangesloten bij de coalitie Niet Alleen en het facebook-initiatief Culemborgers helpen Elkaar.

Op deze manier helpen we elkaar!

Hartelijke groet, ook namens het bestuur,
Present West-Betuwe
Josette en Martine