Aanmelding hulpverleners zomertas

Beste hulpverlener,

Dit jaar organiseren we als Present Winterswijk de zomertas-actie. Vrijwilligers stellen – op maat – een zomertas samen en brengen dat langs bij een inwoner of gezin dat jij begeleidt. We doen dit in de zomer, omdat er met Kerst al veel wordt georganiseerd en er mensen zijn die het het hele jaar door niet breed hebben en niet op vakantie kunnen. Door een zomertas wordt de zomer net een stukje zonniger! Is een zomertas iets voor een inwoner / gezin dat jij begeleidt? Lees dan hieronder verder hoe het werkt en hoe je jouw cliënten aan kunt melden.

Wat vraagt het van jou als hulpverlener?

Stap 1
Je cliënt aanmelden kan via onderstaand formulier tot uiterlijk zondag 19 mei. Doordat je geen herleidbare gegevens invult, is dit AVG-proof. We vragen je om het aanmeldformulier zo uitgebreid mogelijk in te vullen met gegevens van je cliënt of de gezinssamenstelling. Hoe meer details hoe beter, dan kan het ook echt een zomertas op maat worden. Dit hoeft maar enkele minuten van je tijd in beslag te nemen. Zo gedaan dus!

Stap 2
In de week van 20 tot 25 mei laten we je zo spoedig mogelijk weten welke match er is gemaakt. In die week kunnen de samenstellers van de tas contact met je opnemen. Het kan zijn dat zij nog specifieke vragen hebben omtrent de interesses van je cliënt/gezin.

Stap 3
Je spreekt een datum af met de samenstellers om de tas langs te brengen bij de inwoner / gezin. Als het voor jou beter uitkomt, kun je dit moment ook plaats laten vinden op een dag dat je sowieso al van plan was langs te gaan bij je clënt / gezin. Scheelt ook weer wat tijd!

Goed contact is belangrijk
Goed contact tussen jou en de vrijwillige samenstellers is van belang voor het slagen van deze actie. Bereikbaarheid, via de telefoon/mail, is dus van belang. Probeer duidelijke afspraken te maken om te voorkomen dat het langs elkaar heen loopt.

Let op

• NB: We hopen dat er genoeg samenstellers zich aanmelden, maar het kan altijd zo zijn dat er meer vraag is dan aanbod, dus beloof je cliënten niets definitiefs tot je bericht van ons ontvangt in mei.
  • De waarde van het zomertas kan heel verschillend zijn, het is daarom handig om op het verlanglijstje ook kleine wensen te zetten.
  • NB: Naast gezinnen of alleenstaanden met kinderen kun je ook alleenstaanden en stellen zonder kinderen opgeven voor deze actie.
  • Zou je er voor willen zorgen dat deze actie verder verspreid wordt binnen jullie organisatie?

Klik hier om je gezin aan te melden