Cheque voor Present van vrouwelijke golfers

27 maart 2022

Present Winterswijk heeft tijdens de voorjaarsvergadering van de ‘dames dinsdag spelers’ van Golf & Country Club Winterswijk een cheque van € 905 in ontvangst mogen nemen voor haar project Sociaal Groen. De dames zamelden het geld al in oktober vorig jaar in tijdens een ‘goede doelen wedstrijd’. Door corona was de overhandiging van de cheque uitgesteld naar dit voorjaar.

“Prachtig dat we dit bedrag in ontvangst mochten nemen om een mooier en groener Winterswijk te creëren en dat de Golf & Country Club zich betrokken voelt bij de Winterswijkse samenleving”, liet Anneke van Nierop, projectcoördinator van Present Winterswijk weten toen ze de cheque in ontvangst nam.

Over Sociaal Groen

Met Sociaal Groen wil Present zorgen voor meer groen in de wijk en willen we mensen in buurten en straten met elkaar verbinden. Tijdens projectdagen in het voor- en najaar gaan groepen vrijwilligers onder begeleiding aan de slag. Ze wieden, snoeien en verwijderen tegels. Daarna planten ze onderhoudsarm en eco-vriendelijk groen. Na de make-over helpen vrijwilligers de bewoners met het onderhoud van hun tuin. Zo ontstaan er mooie contacten in de buurt. Tegelijkertijd draagt het bij aan meer groen, een nette leefomgeving en betere klimaatbestendigheid.

Wil je je ook inzetten voor een socialer en groener Winterswijk? Neem dan contact op met Anneke van Nierop, projectcoördinator Present Winterswijk, en vraag naar de mogelijkheden: anneke.van.nierop@presentwinterswijk.nl.