De Present Bruggenbouwer Award voor Leander Grooten van Klimop

17 maart 2022

Burgemeester Joris Bengevoord en Wethouder Elvira Schepers hebben de Bruggenbouwer Award van Present doorgegeven aan Leander Grooten en twee vrijwilligers van Klimop. Ze prezen hen voor hun werk bij KIimop, plek voor ontmoeting, duurzaamheid en zingeving. “Vooral in deze best onzekere tijd zijn bruggenbouwers die mensen met elkaar verbinden en ruimte geven voor ontmoeting juist heel hard nodig. We zijn trots op het initiatief en wat dit voor mensen kan betekenen.”

Leander Grooten vind het fantastisch dat met de reis van de award wordt stilgestaan bij zijn initiatief. Hij had bewust Jan en Norman meegenomen. Norman komt vanuit het AZC vrijwilligerswerk doen bij Klimop en Jan is de vrijwilliger met veruit de meeste uren. “Ze trekken veel samen op en dat is juist zo mooi aan Klimop, dat we mensen samenbrengen”, vertelt Leander, “Ik ben echt heel erg vereerd dat we al zo kort na de start van Klimop deze award mogen krijgen”. Hij beloofde de bokaal een mooi plekje te geven in Klimop aan de Noteboomstraat totdat hij zijn reis weer verder voort gaat zetten.

Betrokkenheid

De reis van de Bruggenbouwer Award is een idee van Anneke van Nierop. Zij won de prijs vorig zomer en wil dit graag vieren door ook andere Winterswijkse bruggenbouwers in het zonnetje te zetten. Leander Grooten was nu aan de beurt, omdat hij met het initiatief Klimop mensen in de buurt met elkaar verbindt. In oktober werkte hij ook mee bij de Sociaal Groen-dag in de omgeving van Klimop. Vrijwilligers van Klimop en Present knapten toen samen vier tuinen op en legden ze duurzaam aan.

Doe je ook mee?

Wil je net als Leander Grooten en alle vrijwilligers van Klimop een brug slaan naar iemand anders? Iemand helpen met een beetje van jouw tijd? Meld je dan nu aan als vrijwilliger alleen of met een groep. Om een andere Winterswijker te ontmoeten en hem/haar te helpen bij een praktische klus in huis of tuin. Meld je dan nu aan!