Diakenen en collectanten helpen jong stel met verhuizen

6 juni 2017

Diakenen en collectanten van de Protestantse gemeente Winterswijk hebben onlangs een echtpaar geholpen met hun verhuizing. Het jonge stel had de hulp hard nodig en waren erg geroerd en blij met de extra handen. Zelf lukte het niet om dit alleen te doen, omdat zij hoogzwanger is en hij spierdystrofie heeft. De inzet van de vrijwilligers gebeurde onder regie van Present Winterswijk en een professionele hulpverlener van Leger des Heils.

De vrijwilligers zijn op het oude adres begonnen met de verhuizing. “Bij de start kregen we uitleg over wat er allemaal moest gebeuren en werden de taken verdeeld. De samenwerking verliep goed”. De laatste spullen werden vervolgens ingepakt en de verhuiswagen werd ingeladen op weg naar het nieuwe huis. Daar aangekomen, werden het nieuwe huis ingericht en de dozen uitgepakt.

Het team heeft hard gewerkt, maar gelukkig was er ook tijd en ruimte om in contact te komen met het jonge echtpaar. Waar mogelijk hielpen zij ook mee. Daarnaast werd er gezamenlijk geluncht en tussendoor gepauzeerd. “We vonden het erg leuk om te doen. We hebben er veel van geleerd en de openheid van het jonge echtpaar was erg fijn om te ervaren. We kijken positief terug op deze dag”, zo besluiten de vrijwilligers.

De hulpvangers waren erg dankbaar, de aanstaande moeder wilde graag een paar foto’s zodat ze later hun kindje kon laten zien dat een groep ‘vreemde’ mensen hen zomaar geholpen had.

Lijkt het u ook leuk om een keer iemand te helpen die wel een handje kan gebruiken en op deze manier een unieke ontmoeting te beleven? Neem contact met ons op!