Flexvrijwilligers en meiden knappen huis en tuin op

27 augustus 2018

Een aantal flexvrijwilligers van Present Winterswijk en vier meiden hebben deze zomer een stel geholpen bij het opknappen van hun huis en tuin. Het stel dat begeleiding krijgt vanuit Zozijn had hier zelf niet de mogelijkheden en geld voor. “De uitvoering van het project was geweldig en indrukwekkend. Het enthousiasme van alle vrijwilligers en het respect voor de hulpvragers was zeer bewonderenswaardig. Ze waren dan ook zeer ontroerd en heel erg blij met het resultaat. Dat geeft met  recht de burger weer moed”, vertelt de begeleider van Zozijn na afloop.

Het project werd verspreid over drie dagen uitgevoerd. Op de eerste dag gingen de flexvrijwilligers aan de slag met het verwijderen van behang en het sausen van het plafond van de slaapkamer van de bewoners.

Vijf dagen later knapten de vier meiden samen met een flexvrijwilliger de tuin op. Een blokhut die helemaal verrot was, werd gesloopt en er werd heel wat (sloop)afval afgevoerd. Gelukkig kon dit met hulp van de gemeente worden afgeleverd bij ROVA.

Op de laatste dag gingen de flexvrijwilligers de kamer behangen. Present had hiervoor tien rollen behang gekregen van de Gamma. Super dat deze bouwmarkt op deze manier zijn maatschappelijke betrokkenheid laat zien!
En wat een geweldig resultaat!