Flexvrijwilligers geven vrouw weer lucht

1 augustus 2019

Vrijwilligers van Present hebben eind juli een alleenstaande vrouw met een lichamelijke beperking weer bewegingsruimte in haar huis en tuin gegeven. De vrijwilligers gingen in verschillende groepen aan de slag bij de vrouw om de verzameling spullen te ordenen, op te ruimen en de tuin onkruidvrij en begaanbaar te maken. De vrouw kon dit niet alleen doordat ze het overzicht kwijt was en door haar beperking. Haar begeleider van Estinea schakelde daarom Present Winterswijk in.

De vrijwilligers werkten twee ochtenden om het huis en de tuin weer begaanbaar te krijgen. Ze ruimden de zolder, de woonkamer en de tuin op. Daarnaast werd de tuin nog opgeknapt door onkruid te verwijderen en de haag te snoeien. Twee van de vrijwilligers kwamen daarna nog terug om alle rotzooi naar de stort te rijden. De vrouw was erg blij met de hulp van Present, haar begeleider vertelde na afloop: “Door de hulp van Present zie ik weer een glimlach haar gezicht. Respect voor het werk dat verzet is, wat een harde werkers…. en dat met die hitte”.

Lijkt het jou ook fijn om een helpende hand te bieden aan een Winterswijker die wel wat extra hulp kan gebruiken en op deze manier bij te dragen aan een socialer en mooier Winterswijk? Meld je dan hier aan.