Fractie Winterswijks Belang helpt in de tuin

10 november 2017

Fractieleden en een wethouder van Winterswijks Belang hebben zaterdag 4 november twee inwoners geholpen bij het opknappen van hun tuin. De inzet van de vrijwilligers van de fractie gebeurde onder regie van Present Winterswijk. Het was prachtig weer en een mooie dag voor deze twee Winterswijkers.

De bewoners waren erg blij met de extra handen en de mensen van Winterswijks Belang gingen met een goed gevoel naar huis. `Mooi stukje samenwerking om een enthousiaste man te helpen zijn tuin op orde te brengen. Zo bewaart hij de lieve vrede met de buren en kan hij verder met al zijn vrijwilligerswerk`, aldus wethouder Aalderink.

Ze gingen in twee teams voortvarend aan de slag bij een alleenstaande man zonder financiële middelen, ondersteund door De Post. Hij wil graag weer orde in zijn leven, maar het lukt hem niet alleen. Samen met de fractie is zijn achtertuin nu opgeknapt. Hierdoor zal zijn contact in de buurt verbeteren en heeft hij zelf meer rust gekregen. Dit is voor hem een begin om straks ook zijn woning van binnen op te ruimen.

De tweede tuin die de fractieleden van Winterswijks Belang hebben opgeknapt, is van een alleenstaande man met zoon, die begeleiding ontvangen van Zozijn. Hij is heeft altijd zelf zijn tuin onderhouden, maar door rugklachten lukt hem dat nu zelf niet meer. Zijn vrienden en familie wonen te ver weg en hebben geen mogelijkheid om zijn tuin te onderhouden. De fractie schoonde zijn tuin op, zodat hij een nette, onderhoudsvrije tuin krijgt. Er is hard gewerkt en er werd heel wat groen afgevoerd. De bewoner is hier erg blij mee, want hij vond het erg vervelend dat zijn voortuin zo slordig was.