Kerstengelen in actie!

14 januari 2019

Leerlingen van het Gerrit Komrij College hebben in de adventsperiode een lichtje in de duisternis gebracht. Zij waren een ‘kerstengel’ voor bewoners van De Pelkwijk, die weinig tot geen bezoek ontvangen en vaak eenzaam zijn.

De leerlingen kregen uitleg over de zorg van de welzijn coördinator. Het was super hoe spontaan deze 3e-jaars leerlingen een kerstengel wilden zijn voor een ander die deze aandacht goed kan gebruiken. Ze brachten kerstkransen mee die gebakken waren door de horeca afdeling van de school. Een mooie decoratie kerstbal erbij en een lief persoonlijk kaartje. Wat een klein gebaar kan betekenen!

Ook negen meiden van Girls@Home zijn – met hondje – naar Pronsweide geweest om een bezoekje te brengen aan vier bewoners. Een meisje vertelde dat omzien naar een ander eigenlijk niet moeilijk is, vooral als je het met elkaar doet: “Ik vond het heel erg leuk om te doen en om hun reactie te zien. Eén mevrouw moest huilen om het cadeau en ze wist niet eens wat het precies was. Ik zou het best vaker willen doen, want het is echt een kleine moeite”.