Leerlingen Pronova maken kennis met praktijk via Present

28 juni 2019

25 leerlingen van Pronova Praktijkonderwijs hebben in juni werkervaring opgedaan tijdens diverse projecten van Present Winterswijk. Ze gingen op diverse locaties in Winterswijk aan de slag.  De projecten zijn een onderdeel van de samenwerking tussen Pronova en Present. Alle 2e jaars leerlingen worden tijdens hun beroepsoriënterende fase ingezet bij een Presentproject, om zo ín de maatschappij hun vaardigheden te oefenen.

De leerlingen werkten dit keer mee bij Top Art Winterswijk, Zorgboerderij ’t Panovenhuuske, Estinea de Hoven, Hesselink, Wasserette Trias, Kinderboerderij-Heemtuin Freriks, Zozijn, Marga Klompé Winterswijk Pronsweide en twee particuliere tuinadressen via Tactus Verslavingszorg en Estinea. Het was mooi om te zien en ervaren hoe alle leerlingen zich in deze week hebben ingezet!

In de twee tuinen werkten twee leerlingen per tuin samen met een flexvrijwilliger van Present. Ze ruimden de tuinen op en bij beide gezinnen plaatsten en herstelden de leerlingen de schutting, zodat de bewoners weer privacy in hun tuin hadden. De gezinnen waren na afloop erg blij met het resultaat.

Wilt u als school uw leerlingen kennis laten maken met de praktijk en hen leren iets te doen voor iemand anders. Present neemt u graag het werk uit handen en organiseert een unieke ontmoeting tussen uw leerlingen en anderen. Enthousiast geworden, neem dan contact op met Anneke van Nierop, projectcoördinator van Present Winterswijk.