Leo en Gerrit leggen laminaatvloer statushouders

18 juni 2020

Voor het eerst sinds half maart zijn er weer twee vrijwilligers van Present Winterswijk in huis aan de slag gegaan. Vrijwilligers Leo en Gerrit hebben in een aantal dagdelen een laminaatvloer gelegd voor een statushoudersgezin. Het gezin woont nu nog in het AZC in Schalkhaar, maar verhuist binnenkort naar Winterswijk. Door de coronamaatregelen wordt er eigenlijk nog niet binnen geklust door de vrijwilligers. Nu was dit wel mogelijk, omdat het gezin nog niet in het huis woont.

De twee klussers kregen vooraf de sleutel, zodat ze met zijn tweeën op 1,5 meter afstand van elkaar de vloer konden gaan leggen. Vluchtelingenwerk Oost-Nederland nam contact op met Present om te vragen of zij het gezin wilden helpen. Omdat het gezin nu nog in Schalkhaar woont en ze afhankelijk zijn van het openbaar vervoer was het voor hen niet mogelijk om deze klus zelf op te knappen. Dankzij Leo en Gerrit verhuizen ze nu binnenkort naar een opgeknapt huis, dat ze meteen kunnen inrichten.

Wil jij ook iets betekenen voor iemand anders? Neem dan contact met ons op.