Muzikale ontmoeting tussen kinderen en ouderen

11 juli 2017

Basisschoolleerlingen van CBS De Bataaf en de OBS Stegeman hebben eind juni musicalliedjes gezongen voor de bewoners van respectievelijk woonzorgcentrum Pelkwijk en verpleeghuis Pronsweide. Deze vrolijke ontmoeting tussen jong en oud werd georganiseerd door Present Winterswijk. ‘Het was mooi om te zien hoe de ouderen genoten van de muziek. Ook de kinderen vonden het erg leuk om te doen’, vertelt een van de leerkrachten.

De leerlingen van groep 7 en 8 van CBS De Bataaf gingen op bezoek bij de bewoners van Pelkwijk. Ze lieten de liedjes van hun eindmusical “Help, we zijn het bruidspaar kwijt” horen. Na afloop was er veel contact en ontstonden er leuke gesprekjes tussen de leerlingen en de bewoners.

De kinderen uit groep 8 van OBS Stegeman gingen naar de PG- en somatische afdelingen van Pronsweide om de liedjes uit hun musical “Herrie op het eiland” te zingen. Ook hier gingen de kinderen na afloop van hun opvoering bij de ouderen aan tafel langs om hen iets lekkers met een kopje koffie of thee aan te bieden en probeerden zij een praatje met hen te maken.

Natuurlijk kregen de leerlingen zelf ook iets te eten en te drinken.