Uitje naar de markt met bewoners Pronsweide

17 mei 2019

Zes leden van de Protestantse Gemeente Winterswijk (PGW) hebben dit voorjaar zes bewoners van de Pronsweide meegenomen voor een uitje naar de markt. De groep wandelde vanuit de woning van de ouderen eerst naar het inloopcentrum Den Angang om samen te genieten van een kop koffie met een lekker stuk appeltaart. De diaconie van de PGW trakteerde de bewoners hierop. Toen iedereen weer was opgewarmd, maakten ze een rondje over de markt. Present Winterswijk koppelde de vrijwilligers aan deze activiteit.

De bewoners en vrijwilligers vonden het erg leuk om samen met elkaar op pad te gaan. De bewoners hebben genoten van het uitstapje en de vrijwilligers vonden het fijn om de bewoners een leuke ochtend te bezorgen. “Het kostte maar een paar uurtjes en de bewoners zijn er zo dankbaar voor”.

Dit was het vierde project van Present dat leden van de PGW in een jaar hebben gedaan. Eerder knapten groepen vrijwilligers al een tuin op, ruimden ze een zolder en schuur op en hielpen ze een Winterswijks gezin bij een verhuizing.