Vriendinnengroep en SP-fractie in actie voor eerste Presentprojecten in 2018

2 februari 2018

Negen vriendinnen en de SP-fractie hebben respectievelijk op zaterdag 20 en 27 januari de eerste Presentprojecten in Winterswijk van 2018 gedaan. De vriendinnengroep had zich bij Present gemeld om op de zaterdagmiddag van hun vriendinnenweekeinde iets voor een ander te doen. Ze werden gekoppeld aan de bewoners van het Prins Hendrikhuis van Dagelijks Leven. De fractieleden van de SP gingen aan de slag bij een alleenstaande vrouw met gezondheidsproblemen en weinig financiële middelen.

De vriendinnen verzorgden voor de bewoners van het Prins Hendrikhuis een complete bingo met leuke prijzen. De bejaarde bewoners met Parkinson, Alzheimer, dementie of een andere vorm van geheugenverlies genoten er zichtbaar van. En ook de vriendinnen hadden een leuke tijd: ‘dit is zeker voor herhaling vatbaar’. Een van de vrouwen die de hele middag tussen twee bewoonster in had gezeten en hen hielp vertelde na afloop: “Deze twee bewoonsters zou ik wel als oma’s willen hebben”.

Een week later sausden fractieleden van de SP de plafonds en muren van de nieuwe woning van een alleenstaande vrouw. Haar huidige woning is te vochtig en niet voldoende geïsoleerd, waardoor ze er door haar slechte gezondheid niet kan blijven wonen. Mevrouw wordt begeleid door St. HIER, geld of een netwerk om haar nieuwe woning te sausen, heeft ze niet en daarom heeft de fractie dit opgepakt. Mevrouw is erg blij met de nieuwe start die ze nu kan maken.

Kortom, of je nu een vriendenclub bent of een gemeenteraadsfractie, een speciaal uitje wilt plannen of gewoon iemand wilt helpen, Present Winterswijk kan jullie koppelen met mensen die aandacht of een helpende hand kunnen gebruiken. Informeer naar de mogelijkheden bij Present Winterswijk: www.presentwinterswijk.nl