Vrijwilligers bieden helpende hand

4 februari 2021

Vrijwilligers van Present hebben in de afgelopen weken ondanks de lockdown toch meerdere mensen kunnen helpen bij klussen die niet nog langer konden blijven liggen. Zo zorgden ze er in Winterswijk voor dat het groot afval bij de voordeur van een alleenstaande moeder naar de stort werd gebracht en hielpen ze een gezin bij het opruimen van hun schuur en tuin, zodat de gemeente een afdak kan maken voor hun aangepaste fietsen. Als laatste hielpen ze bij de verhuizing van een oudere vrouw van Hummelo naar Dinxperlo.

De alleenstaande moeder wil graag haar huis opknappen, maar kan dit niet alleen en door de coronamaatregelen is het nu nog niet mogelijk om haar binnen te helpen. Ze was wel al begonnen met opruimen, maar kon dit niet wegbrengen naar de stort. Twee vrijwilligers schoten haar te hulp en hebben de spullen weggebracht. Ze was erg blij met de hulp en gaf de mannen een doos chocolaatjes als bedankje. Zodra het weer mag, kan een groep vrijwilligers via Present haar ook helpen bij het opknappen van haar huis.

Het gezin heeft een scootmobiel en twee aangepaste fietsen, maar de schuur is niet groot genoeg om deze te stallen. Via de Wmo is een afdak aangevraagd, maar hiervoor moest de tuin eerst worden opgeruimd om ruimte te maken.

De verhuizing was een samenwerking met Present Bronckhorst. Vrijwilligers van deze stichting hielpen met het inladen van de spullen in Hummelo. In Dinxperlo stonden de Winterswijkse vrijwilligers vervolgens klaar om uit te laden. De vrouw is erg blij. Ze heeft nu eindelijk een gelijkvloers appartement en woont nu vlakbij haar zoon.

Vrijwilligers kunnen ook nu nog steeds aan de slag voor Present. Hierbij spelen we voortdurend in op de maatregelen die vanuit het RIVM gelden. Wil jij ook iets betekenen voor iemand anders en een andere Winterswijker blij maken een moment van aandacht of opgeruimde tuin? Neem dan contact op met de projectcoördinator van Present via anneke.van.nierop@presentwinterswijk.nl.