Metamorfose voor tuin alleenstaande moeder

26 juli 2019

Een groep vrijwilligers van Christengemeente De Ontmoeting heeft half juli een alleenstaande moeder geholpen bij het opknappen van haar voor- en achtertuin. Ze is net verhuisd en heeft binnen alles zelf opgeknapt. De met onkruid overwoekerde tuin opknappen lukte haar echter niet alleen. Doordat ze nog weinig netwerk heeft in haar nieuwe woonplaats, schakelde haar begeleider van Moviera Present Winterswijk in. “We werden allerhartelijkst ontvangen door de moeder en haar kinderen. Fijn dat we iets voor een ander konden doen”, liet de groep na afloop weten.

Eén groep vrijwilligers ging voortvarend aan de slag met het verwijderen van al het onkruid in de voortuin. Drie andere vrijwilligers knapten de achtertuin op. Ook hier werd het onkruid verwijderd, daarnaast legden zij het terras in de achtertuin opnieuw aan.

Tussendoor was er volop tijd om kennis te maken met de bewoonster en haar kinderen. Na afloop keken de vrijwilligers tevreden terug op hun werk en de moeder is erg blij dat haar tuin er weer mooi bij ligt. Ze hoeft zich nu niet meer te ergeren aan de chaos in de tuin, dat geeft lucht.

Lijkt het jullie ook leuk om als collega’s, vrienden, familie of andere groep een speciaal uitje te plannen en op deze manier anderen te helpen? Present Winterswijk kan jullie koppelen met mensen die aandacht of een helpende hand kunnen gebruiken. Meld je dan hier aan!