Vrijwilligers maken Winterswijk mooier

3 juni 2021

Vrijwilligers van Present Winterswijk hebben in de afgelopen maanden de wereld een stukje mooier gemaakt. Ondanks de voortdurende lockdown gingen ze aan de slag bij mensen die hun praktische hulp en een moment van aandacht heel goed konden gebruiken. Hierbij hadden ze plezier met elkaar, maar toverden ook een lach op de gezichten van de mensen die ze hielpen. “Het was fijn om samen te werken met de andere vrijwilligers en mooi om te zien en horen hoe blij degene was waarvoor we dit deden”, is een veel gehoorde reactie van de vrijwilligers. Vaak was een moment van aandacht voor veel hulpontvangers nog belangrijker dan de klus die werd geklaard, want door de strenge coronamaatregelen zagen ze maar weinig andere mensen.

In totaal kwamen de vrijwilligers de eerste vier maanden van 2021 bijna vierhonderd uren in actie voor een mede Winterswijker. Er werden tuinen opgeknapt, schuren en huizen opgeruimd, schuttingen en hekjes geplaatst, enzovoort. Van januari tot en met half maart toverden veertig Lichtpuntjes een lach op de gezichten van circa 65 mensen die wel wat extra aandacht konden gebruiken. Ze gingen bij hen op bezoek, stuurden een kaart, bloemen of een klein cadeau, deden een spelletje of maakten samen een wandeling.

Vanaf 5 juni is er nu gelukkig weer meer mogelijk en kunnen we met kleine groepen vrijwilligers ook binnen een klus opknappen bij een Winterswijker die wel een helpende hand kan gebruiken. Hierbij spelen we natuurlijk voortdurend in op de coronamaatregelen.

Lijkt het jou leuk om samen met anderen, bijvoorbeeld je gezin, collega’s, sportclub, vriendengroep, kerkgenoten, enzovoort eenmalig iets betekenen voor iemand in nood? Meld je dan nu aan en wij zoeken een passende klus voor jouw groep.