We zijn er voor elkaar: Wmo-raad helpt Winterswijker

1 april 2022

Zes leden van de Wmo-raad hebben zaterdag 26 maart een Winterswijker geholpen bij het opruimen van zijn voor- en achtertuin en schuur. De tuin was erg verwaarloosd en kon niet meer worden onderhouden. De man zelf is pas geopereerd en kon de klus niet alleen uitvoeren, daarnaast kent hij geen mensen die hem kunnen helpen. De vrijwilliger die hem aanvankelijk vanuit Humanitas helpt bij zijn administratie, vroeg daarom hulp aan Present Winterswijk. Present koppelde de leden van de Wmo-raad aan deze klus.

Voortvarend te werk

De vrijwilligers van de Wmo-raad gingen voortvarend te werk. Een aantal van hen ging aan de slag in de voortuin. Ze schepten mijnsplit van het worteldoek, haalden onkruid weg en verwijderden het doek. Een andere groep ging aan de slag in de achtertuin, ruimde de schuur op en repareerden de poort. Flexvrijwilligers van Present Winterswijk hielpen de groep bij het afvoeren van drie volle aanhangwagens.

Tijdens het werken was er ook tijd voor ontmoeting. Tussendoor genoot de groep van een lekkere bak koffie en een koek wat door de vrijwillig hulpverlener werd verzorgd en de man zelf hielp tijdens het opruimen van de tuin ook mee. “Fijn dat de bewoner nadat we klaar waren zelf nog weer verder ging met onkruid wieden. Je hoopt dat het hem lukt om een beetje bij te blijven”.

Sociaal Groen

De volgende stap is om de voortuin op 22 april tijdens de Sociaal Groen-dag duurzaam en onderhoudsarm in te richten. Wil je hierbij helpen en zo ervaren wat een paar uur van jouw tijd kan betekenen voor een ander? Neem dan contact op met de Anneke van Nierop, projectcoördinator Present Winterswijk, en vraag naar de mogelijkheden: anneke.van.nierop@presentwinterswijk.nl.